0

    A kosár üres.

    A minimum rendelés összege: 1.500 Ft

    Összesen : 0 Ft

    Feederstore.hu -  Feeder webáruház
    0
    ...
    Akinek a kenyerét eszem, annak a dalát fújom...

    Akinek a kenyerét eszem, annak a dalát fújom...

    Az idők során a horgászat hatalmas fejlődésen ment keresztül. Ma már olyan eszközökkel horgászhatunk, amiről 40-50 éve még álmodni sem mertünk.  Űrtechnikában használatos anyagok, finom, precíziós műszereknek is beillő horgászeszközök sokasága kényezteti a modern kor horgászait. Ennek azonban ára van, bizonyos esetekben igen borsos ára.

     

    Különösen, ha sok időt szeretnénk kedvenc időtöltésünknek szentelni, vagy éppen versenyezni is szeretünk. Mivel ma minden pénzbe kerül, sokan izgatottan kapják fel a fejüket, és hegyezik fülüket, ha meghallják a varázsszót: szponzorálás. Ingyen horgászfelszerelés minden mennyiségben, versenyköltségek térítése lebeg mindenki szeme előtt. Cserébe csak a halakat kell fogni, és ahol csak lehet, minden lehetséges fórumon közzétenni a fogásainkat, versenyen elért eredményeinket.

    Ha ezt elérik, sokan azt mondják: "Valóra vált az álmom!", én azt mondom: "Álmodj tovább !".

    A szponzoráció ma sokak számára a kapni valamit-ről szól, holott sokkal inkább az adni-ról kellene szóljon.

    Szponzorálás: szómagyarázat a wikipediáról csenve: Szponzorálás (sponsorship)

    Ellentétezett anyagi vagy egyéb támogatás nyújtása. Gazdasági sikerek reményében megkötött, jogokat és kötelezettségeket jelentő, kétoldalú üzleti kapcsolat.

    Németországban lámpással kell keresni azokat a szerencséseket, akik valóban elmondhatják magukról, hogy „profi horgászok”, ergo a horgászatért fizetést kapnak, minden jövedelmük magából a horgászatból származik.

    A horgászboltosokat, akik az üzleti tevékenységük mellett horgásznak, ne vegyük profinak, mert elsősorban a horgász bizniszből, és nem magából a horgászásból élnek. Azaz ha nem foglalkoznának az üzlettel, hanem csak horgásznának, hamar csődbe mennének.

    Ha a világban nézünk körbe, akkor a szó igazi értelmében vett profi horgászoknál nem találunk magyar útlevelet. Jó példa Anglia, hiszen sokunknak ez ugrik be, ha a „teszthorgászokról” van szó. Az angoloknál azért találunk sok konzultánst (nem szeretik a teszthorgász kifejezést, nem is használják) , mert hatalmas a piac, nagyon komoly összegek fordulnak meg a horgászcikk iparban, és minél nagyobb egy értékesítési piac, annál jobban kell azt támogatni.

    A gyártók ezért meg tudják engedni maguknak, hogy több hivatásos horgász promóterük, konzultánsuk legyen. Ezeket a horgászokat mind komoly multinacionálisnak tekinthető vállalatok alkalmazzák, komoly tudás, elismerés, és nemzetközi, vagy saját országukban elért eredmény van a hátuk mögött. Profi videók, élő TV közvetítések, interjúk a horgászújságokban, különféle tematikus csatornákon, bemutatók, közönségtalálkozók, komoly és kötetlenebb versenyek sokasága természetesen a szponzor kívánalmainak mindenben megfelelve. Valamiért nálunk úgy teremnek a teszthorgászok, mint eső után a gomba. Azzal a különbséggel, hogy az előbb bemutatotthoz képest egy sokkal kisebb piacra jut arányaiban nézve 3-szor annyi teszthorgász, akik szponzoráltnak gondolják magukat.

    ABC kap horgászfelszerelést XYZ gyártótól és pénzt és / vagy árut , hogy a cég termékeit a médián keresztül a másik horgász figyelmét felkeltse, és ezzel növelje az értékesítést. Eddig minden jó és szép. Nem világos azonban, hogy ez a kivételezett teszthorgásszá történő "előléptetés" kizárólag az áruk szabad megvásárlásával, - azaz önjelölten egy márka melletti elköteleződéssel, - vagy valamilyen pénzbeli juttatást is tartalmazó megállapodásra vezethető vissza, vagy csupán annak a lehetőségén alapul, hogy közvetlenül a gyártótól vásárolhat a teszthorgász árut. Így egy kicsit olcsóbban juthat hozzá a promótálni kívánt felszereléshez, mintha azt a kiskereskedőnél vásárolná meg. (Itt megint csak eszembe jut a közkedvelt kérdés amikor egy 500 Ft-os tétel vásárlásakor elhangzik a bűvös mondat: Mondasz nekem erre egy árat ?)

    Az én tapasztalatom szerint, a német horgászok között nagyon kevés az olyan teszthorgász, aki pénzt keres ebből. Ezért kicsit utálom magamat, hogy az álmaikat tönkre teszem most, de a legtöbb támogatott horgásznak Németországban ki kell fizetnie az eszközt, és éppen ezért egy „normális” munkahelyen keresik meg az erre való pénzt, és nem a horgászattal.

    Ezenkívül természetesen támogatott horgász is létezik, akik a szponzorálás különleges formáját élvezik.

    A teszthorgászok zöme azonban nem egy gyártó, hanem egy horgászboltos, jobb esetben egy nagykereskedő égisze alá tartoznak. A  határok gyakran elmosódnak, ezért sok márka hoz létre úgynevezett Team-et, ahová igyekszik olyan horgászokat gyűjteni, akik tudásukkal és eredményeikkel méltó módon képviselik a márka értékeit. Ezek a horgászok egységes arculattal, megjelenéssel képviselik az adott márkát szerte az országban. Az eredményeiket szemlátomást a használt feleszerelésekkel érik el, így sok esetben jó példával szolgálnak azoknak, akik horgászeszköz beszerzésén gondolkodnak. Náluk lehet látni munka közben a botot, az orsót, sok esetben ezek a srácok készséggel át is adják felszerelésüket, ha valaki kíváncsi rá.

    A csali és etetőanyag kérdése már más tészta, hiszen abból azt kell használni, amivel eredményes lehet a versenyző, és olyan csali és kaja még nincsen, ami mindig minden körülmények közepette megállná a helyét. Éppen ezért kemény fába vágja a fejszéjét az, aki kizárólag csali, vagy etetőanyagot kíván promótálni. Ezek a Team Anglerek, mivel nevet szereztek már maguknak a szakmában, mindig profi anyagokkal dolgoznak. Jó fotók, ütős marketing szöveg, remek videók. A veszély azonban itt pont az, hogy ezek a horgászok egyfajta csőlátással rendelkeznek, hiszen csak a saját maguk által használt termékekről rendelkeznek információval, így igazán azoknak tudnak segíteni, akik adott márka keretein belül gondolkodnak. A legjobb az lenne, ha horgász tanácsadókról beszélhetnénk. Olyanokról, akik magas szinten művelik a különböző horgász stílusokat, és igazi gyakorlati tanácsokkal tudják ellátni a horgászokat. Akik nem a mivel-re, hanem a hogyan-ra tudják a választ. Szerencsére vannak ők is, még ha kevesen is, de vannak. Halljuk meg az  ő szavukat is ebben a marketingtől és reklámtól hangos és zajos világban.

    0 hozzászólás

    Új hozzászólás

    Kategóriák